OOK AL IN DE INFORMATIEVAL GETRAPT?

Iedereen heeft verhaal. Of je nu bestuurder, manager of expert bent: je communiceert als een persoon met andere mensen. Maar wordt je publiek geraakt door wat je vertelt? Geloven ze je?
Ik daag je in mijn eigen -beetje rebelse- stijl uit om kritisch stil te staan bij je eigen leiderschapscommunicatie. Weg van top-down, eenrichtingsverkeer en push communicatie toon ik je adhv 3 storylessen en vele verhalen de weg naar meer verhalend en verbindend leiderschap:
Storyles 1: mensen volgen geen functietitels, mensen volgen mensen.
Storyles 2: storytelling is geen ego-verhaal maar een meerwaarde verhaal.
Storyles 3: story-listening is even belangrijk als story-telling

STERKE VERHALEN,
STERKE LEIDERS

Neem contact op met het sprekersbureau

 

7 DODELIJKE ZONDEN VAN STORYTELLING VOOR ONDERNEMERS

Neem contact op met het sprekersbureau

+ STORYTELLING & PITCHING BIJ INNOVATIE- EN VERANDERING

Helaas stel ik vast dat vele ondernemers en start-ups steeds de elementaire storytelling regels telkens opnieuw schenden. Ook communicatie bij innovatie- en veranderingstrajecten lopen vaak vierkant. Waarom? Hier mijn top 7 van dodelijke zonden:
  1. Je praat te veel vanuit het ‘wat’ en ‘hoe’ en te weinig vanuit het ‘waarom’.
  2. Te veel jargon.
  3. Te onpersoonlijk.
  4. Je start vanuit het nu en vergeet je oorsprongsverhaal.
  5. Te weinig conflict (klinkt misschien vreemd… maar dat is het niet!).
  6. Te veel een geconstrueerd verhaal, en dus te weinig authentiek.
  7. Gebrek aan kleine verhalen die het grote verhaal tot leven brengen.

Getuigenissen