Het geheim achter de meeste successen is een sterk verhaal.

Ik begeleid jou en je team om dit verhaal op te sporen, op te schrijven en te verspreiden.

Stel jezelf eens de volgende vraag: hecht mijn organisatie ook niet te veel waarde aan één soort bewijs: het rationele? Een verzameling kloppende feiten is niet genoeg.

Een sterk verhaal spreekt jouw publiek op de juiste manier aan op hun gevoel en verbeelding. Resultaat: meer impact!

 

Blijft je boodschap plakken?


Als het helder is waarom een verandering of een innovatie zinvol is, kun je er een eenduidig en betekenisvol verhaal over vertellen.

Een romanschrijver schrijft omdat het hem ergens om gaat: het thema. Ook je veranderboodschap moet een verhaal vertellen over waar het de organisatie om te doen is.

ACTIEPUNT:
We bekijken samen jouw basis documenten, discussiëren met medewerkers over (meer)waarden, interviewen betrokkenen. En komen zo tot een sticky story.

Alleen al het delen van verhalen over jouw verandering draagt bij aan coherentie en betekenis.

Storytelling is niks voor jou!


Storytelling is niet de heilige graal van de hedendaagse marketing. Sinds een jaar of tien klinkt in de wereld van het verkopen steeds vaker expliciet het buzzword ‘storytelling.’

Iedereen is op zoek naar dat nieuwe, krachtige, verhaal dat jouw toehoorders zal prikkelen. Dat voor meer verkoop zal zorgen.

Zeker, ik maak verhalen. Maar niet voor zij die willen vertellen om te vertellen. Verkopen om te verkopen.
‘Leaving a legacy’, bouwen aan iets moois. Een bijdrage leveren zeg maar. En fier en tevreden kunnen terugblikken. Als deze behoefte jouw zoektocht naar een sterk verhaal stuurt, neem dan zeker contact met me op.



We hebben het wel over ECHTE verhalen.


Een missie is een missie. Een strategie is een strategie – geen verhaal. En aan fabels en sprookjes heb jij ook geen nood.

Jouw strategie vertalen naar een echt verhaal vraagt om vakkundigheid. Ga geen verhaal verzinnen. Jouw authentiek en waarachtig verhaal zit in de buik van jouw organisatie.

ACTIEPUNT:
Stuur niet alleen op de bovenstroom (feiten, cijfers) maar zet ook in op de onderstroom (belevingen, ervaringen, emoties). We doorlopen samen jouw jaarplannen, strategiestukken en luisteren naar de ervaringen van medewerkers. Zo trekken we jouw verhaal boven water.

Vele kleine verhalen zorgen voor 1 grote beweging.


Zonder éénduidig verhaal is je bedrijf als een stuurloos schip op een woelige zee. Dit betekent natuurlijk niet dat jouw corporate story een strak gestuurd, statisch verhaal moet zijn.

Zorg dat jouw verhaal niet de juichtaal van het management is. Werk met living stories. Ze geven kleur aan jouw verhaal. Maken het geloofwaardig en authentiek.

ACTIEPUNT:
Organiseer story listening sessies en co-creëer jouw verhaal met de mensen zelf. De meest geloofwaardige verhalen zijn de verhalen van elke dag.


CONTACTEER MIJ



                

Naam (*)

E-mail (*)

Bericht