Benut jij de kracht van authentieke storytelling?

Vele organisaties en bedrijven hebben nood aan een tweede taal. Een taal van verhalen. Dit is de taal van verbeelding en gedragen wijsheid.

Deze tweede taal maakt een heel andere communicatie mogelijk die vol verrassingen zit en die de creativiteit bij je medewerkers prikkelt. Deze taal schept nieuwe mogelijkheden. Deze taal verbindt mensen van binnenuit.

 

Individueel coachingstraject


In een coachingstraject neem ik je persoonlijke verhaal als uitgangspunt. Niet alleen woorden staan hier centraal maar ook emotie en energie.

Tijdens het traject kijken we in alle rust naar alle hoofdstukken van je verhaal, zowel deze van je persoonlijk als van je professionele leven.

Mogelijke ontwikkelingspunten:
*Scherp bewust worden van je persoonlijke verhaal.
*Angst overwinnen om duidelijk te communiceren waar jij voor staat en gaat.
*Krachtige communicatie en luistervaardigheden.




Authentiek leiderschap


Deze tijden vragen om een bewuste revolutie in de manier waarop we naar elkaar handelen. Krachtig leiderschap heeft nood aan een authentieke, menselijke stem.

Inspirerende leiders slagen erin om zichzelf helemaal mee te brengen. Om echt aanwezig te zijn. Dit vereist ook dat ze afstand doen van hun behoefte om gelijk te hebben. Het vereist een compromisloze kwetsbaarheid.

Mijn coachingswerk vertrekt vanuit de kracht van je innerlijk leiderschap. En hoe de toepassing ervan je de weg toont naar creativiteit, inzicht en openbaring.


Aanpak: Story-Kompas


De beste verhalen bestaan uit drie eenvoudige delen: een persoonlijk verhaal (IK), een verbindingsverhaal (WIJ) en een urgentieverhaal (NU).

Dit betekent dat effectieve vertellers starten vanuit een persoonlijk perspectief waarin ze zichzelf tonen als mens.

Dit roept herkenbaarheid op bij het publiek en van daar tilt de verteller het verhaal naar een volgend niveau en spreekt hij of zij het publiek aan als groep, bijvoorbeeld via gedeelde waar- den of doelen. Natuurlijk heeft het verhaal in zichzelf ook een doel, daarom eindigt het verhaal in het ‘nu’, waarbij de verteller het publiek oproept om in actie te komen.


CONTACTEER MIJ



                

Naam (*)

E-mail (*)

Bericht