Ik help bedrijven en organisaties om
hun strategie en verandertraject
om te zetten in een verhaal
.

Ik geloof dat alle succesvolle veranderings- en identiteitsprojecten
steeds 2 elementen bevatten:
duidelijke taal en een menselijk verhaal.

Al meer dan 15 jaar adviseer ik organisaties als Colruyt Group, Deloitte, Ageas, Vdab, Carglass, Janssen Pharma, Siemens, Group Willemen, Toerisme Vlaanderen, KBC, Gemeente Edegem,…

 

1/ Duidelijke taal

Worden we niet langzaam gek door slechte communicatie boordevol holle zinnen en eindeloos business jargon?

Nu bijna elke manager een cursus leiderschap heeft gevolgd, lijkt het probleem alleen maar erger te worden.

Ik roep op om terug te beginnen praten als mensen. Want te vaak leeft er binnen bedrijven en organisaties een zielloze taal. Een taal die mensen herleidt tot functies en instrumenten. Een taal van een louter op efficiƫntie gericht beleid.




2/ Menselijk verhaal


Krachtig leiderschap heeft nood aan een authentieke, menselijke stem.

De meest geloofwaardige leiders weten vooral een menselijk verhaal weten te brengen. Een dieperliggend en persoonlijk verhaal.

Geloofwaardige leiders gaan dieper. Wie ben jij als persoon? Wat drijft je? Het publiek wil zien dat het echt is, voelen dat het klopt. Waarom zouden ze anders in beweging komen?

Wil je vertrouwen winnen dan moet je een verhaal vertellen dat vertrekt vanuit je innerlijk kompas: je persoonlijke normen, waarden, emoties en overtuigingen.